About Me

My photo
Novi Sad, Vojvodina, Serbia
DOBRODOŠLI! Ovako se mi igramo i zabavljamo, a kroz igru i nešto naučimo :)

Wednesday, April 22, 2015

Dan planete u kosnici

    Srecan nam rodjendan nase planete! Zelim sa vama da podelim par recepata koji se koriste u domacinstvu, koje smo mi isprobali, a i dalje ih koristimo.

1. Deterdzent za ves
    Potrebni sastojci: 1/3 prirodnog sapuna (ja cak koristim onaj pravi domaci)-narendanog, 1 l vode (destilovane, a ako ne, dobra je i cesmusa), 2 kasike sode bikarbone, etericna ulja po zelji (cajevac je dobar za dezinfekciju, lavanda...)
    Priprema: vodu zagrejati do kljucanja i ostaviti da se malo ohladi. Dodati narendan sapun i sodu i dobro promesati. Dodati etericna ulja (ako je cajevac u pitanju, dovoljno je oko 5 kapi, a lavandu i ostale mozete po zelji koliko zelite). U toku sat vremena, dok se deterdzent hladi, jos par puta promesati. (Napomena: u zavisnosti koji sapun koristite, deterdzent ce se manje ili vise stvrdnuti, tako da je nabolje da ga sipate u neku flasu sa sirokim grlom; ja koristim flasu od tecnog deterdzenta).

2. Univerzalno sredstvo za ciscenje br.1 - sa sircetom
    Potrebni sastojci: sirce, limun, etericna ulja po zelji
    Priprema: mozete praviti manje ili vece kolicine ovog sredstva i sastojke uvek mozete dopunjavati, kako ga budete trosili. Mozete koristiti balon od vode (5l). Sipate sirce, kolicina je proizvoljna i dodate na kriske isecen limun. Mozete a i ne morate dodati etericna ulja.
    Upotreba: ako zelite da sredstvo sipate u rasprsivac, morate ga pre toga procediti, da vam se sitni delovi limuna ne bi zaglavili u pumpici. Sipajte pola sredstva, pola vode, a ako ocenite da je sredstvo prejako, moze i manje. U kombinaciji sa sodom se peni.

3. Univerzalno sredstvo br.2 - sa alkoholom
    Potrebni sastojci: alkohol (mi kupimo 96%-ni alkohol, ima ga u Univeru, flasa od 1l), i zavisno od cega zelite sredstvo - suvi seckani ruzmarin, lavanda, zalfija (ovo su vrste koje smo mi do sada pravili)
    U teglu sipate alkohol skoro do vrha i odgore pospete suve seckane biljke. Dobro zatvorite i promuckate. U roku od nedelju dana sredstvo je spremno.
    Koristite ga isto kao i predhodno sredstvo. Mozete ga sipati u rasprsivac u odnosu pola sredstvo-pola voda.

Javite nam kako vam se svidjaju ovi nasi recepti, ako imate neka pitanja, pitajte slobodno. Ova tri sredstva mi koristimo odavno.

4. Dajte sansu platnenim pelenama! 
    Kao sto znate, mi kazemo veliko ,,DA'' modernim platnenim pelenama. Kod nas se na trzistu sve vise traze, na internetu mozete naci dosta brendova. Npr. ,,Dajdaj'', ,,Cokiloki'', ,,Baby Star''...

5. Isprobajte prirodne dezodoranse na bazi sode!
    Mozete izvrsiti ovaj mali eksperimet pre nego sto kupite neki od dezodoransa. Stavite malo sode na dlan i kapnite vode dovoljno da se napravi pasta. Zatim tu pastu utrljajte na pazuh. Videcete da se necete osecati na znoj. O da, znojicete se, ali soda sprecava da se tu nataloze bakterije koje zapravo i dovode do toga da nam ,,smrdi ispod 'zuha'' :)
   Mi koristimo divne prirodne dezodoranse ,,Cica Cistunica'' :)

Ovo je nas skomni doprinos, nadamo se da cemo sledece godine u ovo vreme uraditi jos vise!

 
                               

2 comments:

  1. Bas sam htela da porucim od Cice. Znaci, preporucujes? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da! I suprug i ja koristimo njene dezodoranse. Zenski je malo slatkast, a muski je vise osvezavajuc, volim i taj da koristim. Sto se tice ucinka, tu potvrdjujem. Obicni dezodoranski me samo zamaskiraju i naprave jos goru kombinaciju, a ovi prirodni ti neutralisu los miris, ostane ti ,,klot vodica''. :) javi mi utiske!

      Delete