About Me

My photo
Novi Sad, Vojvodina, Serbia
DOBRODOŠLI! Ovako se mi igramo i zabavljamo, a kroz igru i nešto naučimo :)

Tuesday, May 20, 2014

Domaći deterdžent za veš

Ovo je prava stvar! Oni koji vole priridne sapune, kremice i ostalo, verovatno će probati i ovo! Pre godinu dana naletela sam na sajt www.gazdarica.com i tamo našla gomilu recepata za prirodne sapune (koje još nisam probala da pravim), kremice (napravila sam jednu) i dezodoranse (pravila jednom). Ali zato sam nebrojeno puta pravila ovaj deterdžent i preporučujem ga! Potrebno vam je par sastojaka, a i brzo se pravi, što je svakako super. O prednostima prirodne kozmetike, a u ovom slučaju i sredstva za pranje veša, mislim da ne treba posebno da vam pišem. Ja ga koristim kad perem Pčelicin veš, ali planiram da pravim veće količine, da ima i za naš.  Pa da krenemo!

Sastojci:

  • 1l destilovane vode (može i obična, ako nemate destilovane)
  • 1/3 prirodnog sapuna (možete ga kupiti u prodavnicama zdrave hrane, na raznim manifestacijama tog tipa, pa čak i u ,,dm''-u)*
  • 10-30 kapi nekog eteričnog ulja (lavanda, ruzmarin ili koji god vi volite; čajevac je odličan, ima antibakterijsko dejstvo, samo par kapi vam je dovoljno)
  • 2 supene kašike sode bikarbone (kupite na merenje u prodavnici zdrave hrane, jevtino je)
* Ja uglavnom dodam i malo domaćeg sapuna, kupim na pijaci

Priprema:

  • Stavite vodu da proključa, pa zatim skinite sa ringle i pustite da se malo ohladi. Voda ne sme biti kipuća. 
  • Stavite sodu bikarbonu i dobro promešajte, a zatim i narendani sapun. Ja imam jedno starije rende, koje koristim samo u tu svrhu.
  • Dodajte i eterično ulje
  • Mešajte često tokom prvih 10 minuta, a zatim povremeno dok se deterdžent ne ohladi.  
  • Prespite ga u plastičnu flašu. Pošto deterdžent zna da bude gust (zavisno od sapuna; meni se dešavalo da bude i gušći i ređi), bilo bi zgodno da odsečete vrh flaše
Upotreba:
Za jedno pranje na 60 stepeni potrebno vam je oko 50-60 ml, pošto ovo nije koncentrat kao ostali tečni deterdženti. Ako je veš baš zaprljan, stavite i više, nije problem. Omekšivač tj. umirišnjivač vam nije potreban, ali ako baš volite, u redu. Ja bih u tu svrhu pre dodala maksimalan broj kapi eteričnog ulja, ili dodatno u pregradu za omekšivač.

Eto, to je to, isprobajte, pa mi javite kako vam se čini. Ili ako imate pitanja, komentare. Ovo je moje iskustvo sa ovim deterdžentom, ja sam skroz zadovoljna, pa vam iskreno preporučujem da probate.

Pozdrav!

http://www.gazdarica.com/stranice/sanja/sanja-prirodna-kozmetika/Eko-deterdzent-za-rublje   

No comments:

Post a Comment