About Me

My photo
Novi Sad, Vojvodina, Serbia
DOBRODOŠLI! Ovako se mi igramo i zabavljamo, a kroz igru i nešto naučimo :)

Sunday, May 25, 2014

Naše divne platnene pelene


Znate li ono kad vam je neka tema bitna, pa prosto ne znate kako da počnete, jer želite da to bude na najbolji način, da odmah prvom rečenicom (ako je to moguće) kažete sve i napravite bum! E, pa današnji post je takav za mene. Nešto vrlo bitno, o čemu želim da pričam na najbolji način. Istovremeno, ne bih želela nikoga da povredim, uvredim ili uveravam, nego da vam prenesem svoje iskustvo.
 Ako nikada niste čuli da moderne platnene pelene, vaša prva asocijacija će sigurno biti gomila tetra pelena potopljenih u vodi, vi ribate i iskuvavate do besvesti :) . Ako ste čuli, a ne znate nikoga ko ih koristi, eto znate sada nekog. Ako se dvoumite, ja ću vam ispričati naše iskustvo i nadam se da će vam pomoći u odluci, kakva god da bude.
 Ne sećam se kako sam saznala za ovaj tip pelena. Znam samo da sam odmah znala da želim da ih Pčelica koristi. I Tata se složio. Naš izbor su bile Dajdaj pelene, mada na domaćem tržištu imate još onih koji prave ovaj tip pelena. Dajdaj koristi bambusovo vlakno za pelene. Ljudi moji, što je to mekano, nemojte da vas zavara to što je od bambusa. To samo znači da ima mnogo veću moć upijanja nego pamuk. Naravno da uopšte ne osporavam upijanje pamučnih pelena. I jedno i drugo su prirodni materijali, o tome se zapravo i radi. Jednostavno, ovo je bio naš izbor.Zašto?-Zato što je to prirodni materijal. Tu bih mogla da stanem i završim. Zar to nije dovoljan razlog? Meni je bio. Jer i ja sama ludim tokom onih dana (leti pogotovo), pa se uparim, pa užas. Ma znate o čemu pričam. E, sad, to je samo par dana mesečno, i to samo uložak. Zamislite da nosite stalno, i da to bude u formi gaća.
 Onima koji koriste platnene pelene (dalje p.p.) često postavljaju pitanje: zar to nije komlikacija? U kom smislu? Pa, kao, obične pelene samo zamotaš i baciš, a ove moraš da pereš. Pa, ne perem ih ja na ruke, pere ih mašina. A i nikada mi nije bio problem utrošiti minut više po peleni, da je isperem. Dobro, dva minuta, ako je kaka u pitanju :) A onda pelenu stavim u kantu, poprskam čajevcem (ako ga ima), poklopim i gotovo. Ja perem Pčelicin veš svaki drugi dan, retko kad mi bude puna mašina, pa zato koristim skraćeni program na 60 stepeni. Kad se peru ove pelene ne treba da se koristi puno praška, a ja ionako koristim onaj domaći koji sama pravim.
 Da li to znači da nam se povećao račun za struju? Jeste, sad je veći. Ranije, dok je Pčelica jela noću, pa sam se budila, puštala sam mašinu noću za vreme jevtine struje. Sad to ne radim, jednostavno koristim to što mogu da spavam celu noć, kriva sam :). Drugo, kuvam svaki dan. Dok smo bili nas dvoje, dešavalo da se da ne kuvam baš svaki dan. Sad toga nema, uvek nešto furnjam :) Tako da nije tu u pitanju samo p.p., ima više faktora. Jedino što smatram da je to i dalje jevtinije nego kad stalno kupujete jednokratne.
 Nije sve u parama, ima nešto i u prirodnom materijalu koji diše, i u tome da za sobom nećemo ostaviti tone pelena. Nemojte me pogrešno shvatiti, ima situacija u kojima mi koristimo jednokratne, ali mogu reći da mi jedno obično pakovanje pelena koristimo i više od mesec dana, pa vi vidite računicu. Ja mislim da koristimo 3 do 4 puta manje jednokratnih nego oni koji ih stalno koriste. A i to je nešto, kada se pogleda sa apekta očuvanja prirodne sredine. Volim da mislim da sam barem malo pomogla svojom odlukom.
 Jedan jedini put je Pčelica imala pelenski osip, i to dok smo koristili široki povoj sa jednokratnim pelenama. Deset dana smo joj stavljali bornu kiselinu i kremu sa cinkom. Sva sreća je to bio jedini put, sigurno ima mnogo dece koja se bore sa pelenskim osipom koji je mnogo gori. Nikada više nismo imali problema.
Što se tiče tipa pelena, videćete kad malo potražite po netu, ima više tipova, a dezeni su ludi. Ove koje mi imamo su jednostavne. Meni se pokazalo boljim varijanta gde su zaštitne gaće odvojene od same pelene. Tip 2u1 mi je malo procurivao (eto vidite da lepo kažem šta mi je odgovaralo, a šta ne, nije samo da hvalim).
 Mi smo imali oko dvadesetak pelena manje veličine i isto toliko ove veće veličine. Manju veličinu smo dosta kraće koristili, a ovu drugu baš baš dugo. Koliko sam upućena, Dajdaj je počeo da pravi i univerzalnu veličinu, mislim da može da se vidi na njihovoj fb stranici. Uz pelene smo kupili još i dodatnih uložaka, zgodno bude kad beba počne malo više da piški. Sad ih koristimo pri odvikavanju od pelena, kao i gaćice za odvikavanje, ali to je za neki drugi post :)
 Pa, mislim da sam sve rekla. Slobodno komentarišite (pristojno :) ) i pitajte, ako mogu nekako još da pomognem. Nadam se da sam vam pomogla da se informišete ili možda odlučite, odvažite. Mi smo sasvim zadovoljni našom odlukom :)

pozdrav!



U ovom postu korištene su fotografije preuzete sa Facebook stranice Dajdaj pelena i Cokiloki pelena.



7 comments:

  1. Super blog, bravo Tijana!

    Što se pelena tiče, i moja ćerka je nosila DajDaj iz iztih razloga koje si nabrojala u postu. Nije bilo teško, prala je mašina :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :)
      Odvojiti pet/deset minuta za ispiranje pelenica je stvarno nista, kad znas zbog koga i zasto to radis. :) Drago mi je da nas ima dosta i treba siriti dalje!

      Delete
  2. Sve je ovo lepo, Ali mene muci jedino to sto se ove platnene pelene peru na 60 stepeni i pri tome se ne peglaju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najpre, pozdrav! Drago mi je da ste posetili moj blog. Kao sto ste mogli da procitate, ovo je moje iskustvo u koriscenju pelena od bambus vlakna. Pridrzavala sam se uputstva za upotrebu i odrzavanje i kao sto sam napisala, Pcelica nikada nije imala nikakvih problema.To je moje iskustvo. Koliko znam, pelene mogu povremeno da se iskuvaju, ali nema potrebe stalno. Ja sam vrlo, ali vrlo retko to radila. Osim dajdaj pelena, ja znam jos dve osobe koje se bave sivenjem pelena od pamucnog vlakna, i odrzavanje je na isti nacin. U svakom slucaju se uvek mozete obratiti direktno proizvodjacu ako imate nekih pitanja, oni su uvek spramni da pomognu i upute, jer je jednostavno to njihova politika.

      Delete
  3. Obozavamo platnene pelene i redovno ih koristimo :) Meni je jedino problem sto sam se navukla na njih, pa pored kontigenta Coki Loki za koji sam mislila da ce nam biti dovoljan, sada narucujem neke pelene i iz Hrvatske, pa polovne, pa preko Interneta. Jako se lako navuces kada su toliko slatke. A pre svega korisne i zdrave za pufnastu guzu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O,zeno! Kako ti budzet izdrzava? :) Ja sam koristila Dajdaj, one su jednostavne, bele. Imala dvadesetak manje velicine i isto tako velicinu 2, nju smo duze nosili. Nisam bila navucena na dezene :)

      Delete
  4. Mi koristimo bas Pcelicine Daj daj pelene.... Nismo fanovi dezena i viska pelena u kuci, rukovodim se idejom: svega koliko ti treba i cuvamo planetu, a i prostor u kuci imamo taman koliko nam treba (20 pcelicinih, 2 flanelske od modernih pamucnih i 4 plisane (poklon mame sivalice iz Hrvatske)... Rekla bih imamo cak i vise nego sto nam je potrebno.
    Srecni smo i presrecni, zadovoljni sto smo dobili superupijajuce bambusice od Pcelicine mame i nasa guza uziva, mama uziva, masina pere, a kucni budzet je jako srecan :)

    ReplyDelete