About Me

My photo
Novi Sad, Vojvodina, Serbia
DOBRODOŠLI! Ovako se mi igramo i zabavljamo, a kroz igru i nešto naučimo :)

Thursday, May 15, 2014

Pčelica i slova- 20 meseci

Ima već oko dva meseca da Pčelica uči slova. Verovatno će se mnogi od vas pitati kako tako malo dete može da nauči slova. A odgovor je da je to vrlo jednostavno. Malo dete ne zna šta znači učenje, ono upija sve. Kao što Pčelica zna da je na slici kuca ili flamingo (,,fifingo'') kada vidi sliku, tako zna da je na slici ,,F''. Ona ne zna da je to slovo i još ne zna šta to slovo predstavlja i šta se sve sa njim može raditi. Ali, sada to i nije bitno, idemo polako i malo po malo. 


Počeli smo tako što smo koristili drvenu tablu sa slovima i ona nam je i dalje glavna za slova. Do skoro je imala svoju zaštitnu foliju, jer nismo hteli odmah da joj pokažemo da slova mogu da se odvoje od table i da ispod ima slika. Hteli smo da se veže za slovo, a ne za pojam. Jer zna da se desi da dete izjednači slovo sa pojmom na slici. Pčelica to radi sa slovom ,,N'', jer su nacrtane naočare, a ona jako voli naočare. Da se razumemo, mi učimo slova samo onoliko koliko je drži pažnja, to bude oko pet minuta, ali sad i duže. U početku mi je samo donosila tablu i pokazivala prstom na slovo, a ja bih ga izgovorila. Uvek je imala neke favorite. Do skora je jako volela slova od P pa do Š, slova na početku je nisu baš interesovala. Vremenom sam počela ja nju da pitam ,,A gde je slovo...F?''. Pa mi ona pokaže. Par slova, pa ode dalje svojim putem :). Od dva, tri slova došli smo do petnaestak. Naravno, nikad je pažnja ne bi držala toliko da ih odjednom sve pokaže. 



Kada smo skinuli foliju, prešli smo na sasvim drugi nivo. To je sad bila potpuno druga igra, ima tu malo i motorike, pa se slaže, pa ispod ima slika. Sad ponekad radi i sama, mada kad je neko od nas dvoje sa njom, onda može da joj kaže i ona slova koja još ne izgovara. Jer, bitno je da ih i dalje čuje. Ponekad je ja pitam da nađe ,,to i to'' slovo, ali uglavnom ona bira slova, kaže naglas ako zna da ga izgovori i stavi ga na njegovo mesto.


Kada je raspoložena uradi sva slova, kada nije, niko je ne tera, uradi koliko uradi i prebaci se na nešto drugo. Njoj je to kao i bilo koja druga slagalica. 
Ovu tablu koju mi koristimo smo kupili, ali sasvim lepo može da se radi i sa nečim što biste napravili sami. U nekom narednom postu ću vam pokazati nešto sto sam ja pravila, vrlo jednostavno, svako može da uradi.  

No comments:

Post a Comment